دسته‌بندی نشده

راهکارهایی برای جلوگیری از خرابی موتور و نیم موتور خودروهای XU7

موتور خودرو شما قلب خودرو شما است. که با بی توجهی به آن می تواند خسارات یا هزینه های زیادی را برای تعمیر خودرو به بار آورد.در این مقاله ما به راهکارهایی برای جلوگیری از خرابی موتور و نیم موتور اشاره می کنیم.
جلوگیری از خرابی موتور و نیم موتور

1.روغن موتور خودرو را به موقع تعویض کنید

یکی از اصلی ترین مواردی که باعث سلامت خودرو شما می شود روغن موتورخودرو است. اگر به موقع روغن موتور خودرو راتعویض نکنید و یا از روغن موتور بی کیفیت استفاده کنید. باعث خرابی موتور خودرو شما می شود.هزینه های بسیاری را برای تعمیر نیم موتور و موتور خودرو باید پرداخت کرد. نکته ایی که درباره روغن موتور حائز اهمیت است ،میران کارکرد روغن موتور است. .

برای مثال اگر کار کرد روغن موتور بین 5 تا 10هزار کیلومتر است، نباید بیش از این میزان از این روغن موتور استفاده شود . شاید درحال حاضر برای موتور خودرو مشکلی بوجود نیاید،ولی در طولانی مدت باعث خرابی موتور ونیم موتور خودرو می شود. که پیشنهاد ما استفاده از روغن موتور های مورد تایید خودروسازان است.

2.جدی گرفتن روغن ریزی خودرو

برخی مالکین خودرو به روغن ریزی موتور خودرو خود اهمیت نمی دهند. روغن ریزی باعث کم شدن توان وشتاب خودرو می شود. کم شدن روغن موتور باعث ایجاد ساییدگی و خوردگی قطعات موتور و حتی به مرور ممکن است باعث از کار افتادن موتور ونیم موتور شما شود .

3.ضدیخ

ضد یخ را بایدهر 48 هزارکیلومتر یکبار تعویض کنید . برای تعویض ضدیخ باید ضد یخ قدیمی را به طورکامل تخلیه کنید و ضد یخ جدید را جایگزین آن کنید.از اضافه کردن ضدیخ به ضد یخ قدیمی جدا خوددرای کنید .چون این کار باعث خرابی سیستم خنک کننده خودرو می شود . هنگامی که سیستم خنک کننده دچار مشکل شود موتور خودرو بیش از حد گرم می شود. در نهایت به موتور خودرو آسیب می رساند. توصیه ما این است که قبل از خرابی سیستم خنک کننده از آن به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید.

4.ورود بیش از حد آب به موتور خودرو

منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا به موتور خودرو است . که در صورت ورود آب به این قسمت شاهد اتفاق بدی برای موتور خودرو هستیم . نکته ایی که باید در این جا به آن اشاره کنیم این است که ورود آب به موتور به مقدار کم مشکل ساز نخواهد بود، ولی در صورت تکرار های بیش از حد باعث کج شدن شاتون های موتور خودرو می شود.که به طور حتم برروی کارکرد خودرو شما تاثیر دارد.

5.گرم کردن ماشین

قطعات داخل ماشین مانند اعضل بدن به یکدیگر وابسته هستند . در صورت به وجود آمدن خرابی در یکی از این قطعات باعث خرابی موتور ماشین می شود . به همین دلیل توصیه میشود قبل از به حرکت درآوردن ماشین برای چند دقیقه ماشین را روشن بگذارید تا گرم شود. با این کار موتور ماشین دچار تنش کمتری می شود .

6.سوخت گیری به موقع

درون باک بنرین خودروها اصلا تمیز نیست . هنگامی که به موقع سوخت گیری نکنیم و با خودرو با کمترین میران سوخت حرکت کنیم ، باعث می شود ذراتی مانند زنگ آهن و سنگ ریزه های کوچک وارد سیستم سوخت رسانی شوند و در نهایت به موتور خودرو آسیب برساند . توصیه می شود مالکین خودرو به اندازه 40درصد بنزین درون باک داشته باشند .

7.رانندگی صحیح

رانندگی نادرست باعث ایرادات فنی در خودرو می شود. برای مثال اگر در ترافیک هستیدو برای توقف ماشین خود از ترمز وکلاچ استفاده می کنید،باید بدانید که دما موتور خودرو را بالا می برید. اگر در هنگام رانندگی از دنده های نادرست در سرعت های متفاوت استفاده کنید. موتور خودرو فشار زیادی را متحمل می شود. اگر به طور صحیح رانندگی کنیم 30 درصد از بار فشار موتور کم می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *